Studiereis weer voorbij; Morro do São Paulo

13 maart 2008 - Salvador, Brazilië

Vorige week donderdag hadden in São Paulo het laatste bedrijfbezoek van de studiereis. En vrijdag was het tijd om te vertrekken naar Foz do Iguaçu! Met een beetje vertraging kwamen we daar aan, er stond een gids voor ons klaar en we werden met een bus meteen naar de watervallen gebracht, Braziliaanse kant. Bij het zien van de eerste waterval werden meteen de camera´s te voorschijn gehaald, we wisten duidelijk niet wat ons nog te wachten stond ;). Een eindje verder waren de enorme watervallen, het is niet echt te omschrijven hoe het er nou precies uitziet, dus kijk maar naar mijn foto´s ;).

De volgende dag gingen we de watervallen van de Argentijnse kant bekijken. In Argentinie kregen we eerst een jeeptour door de jungle naar een bootje toe. Daarna met het bootje naar de watervallen gevaren, echt ontzettend mooi! Met het bootje ook nog eens een paar keer zo dicht bij een waterval gekomen dat we zeiknat werden! Echt een hele leuke belevenis. Na het boottochtje nog ´over´de watervallen gelopen. Weer onbeschrijvelijk mooi! Aan het einde van de middag ongeveer een kilometer lopen naar ´Devils trought´. Hier sta je vlak boven de waterval, precies waar het water naar beneden klettert. Je ziet vrij weinig door al het water wat opspetterd, maar wel ontzettend cool om te zien! De zondag van de studiereis verliep rustig, iedereen was nog moe van de bonte avond van zaterdag, we hebben een vogelpark bezocht, dit was wel grappig. Zondag avond was het tijd om afscheid te nemen van de groep, en was het tijd voor de doorreis!

De doorreis begon al goed; vlucht naar Salvador gemist door vertraging uit Foz :s. De volgende ochtend een vlucht kunnen krijgen, en zo maandag middag in Salvador aangekomen. Lisette was wel zondagavond al in het hostel gearriveerd, en zij stond ons maandag middag dan ook op te wachten. Dinsdag lekker relax dagje gehad, beetje door historisch centrum gelopen, en op het strand gelegen.

Gisteren zijn we vertrokken met een boot naar Morro do São Paulo, een eilandje 2 uur varen vanaf Salvador. Waarom het hier gedeeltelijk São Paulo heet is mij een raadsel, het is echt prachtig hier!! Een klein eilandje, met heel veel palmbomen en prachtige strandjes! Echt genieten hier! Gisteravond zijn we naar een feest gegaan waar zo´n beetje alle eilandbewoners ook kwamen, wat een feestje zeg! Ontzetten leuk! Gelukkig wisten we van te voren niet dat het zo ver lopen was, in mul zand en veel trappen omhoog ;).

Vandaag is de planning om het eilandje te gaan bezichtigen, en natuurlijk ff op het strand liggen en zwemmen!!

1. Annemarie:
    13 maart 2008
    Ik kan op deze computer mijn foto´s niet verkleinen dus die komen nog! Wieke heeft al wel wat foto´s van de watervallen op haar weblog: wiekevanvuuren.waarbenjij.nu
  2. Floor:
    16 maart 2008
    Heey Anne!

Nu lekker genieten van je vakantie !
    Nog 3 weekjes te gaan dus :D Foto's zien er echt super mooi uit!
    Ik ben zoooo jaloers ;)

En zoals iedereen zegt: Geniet ervan!!
    (Maar dat doe je vast wel!)

liefs Floor