Eerste week stage

16 november 2008 - Oswestry, Verenigd Koninkrijk

De eerste week van mijn stage zit er op en ik kan zeggen dat ik ondertussen een beetje gewend ben. Mijn opdracht is inmiddels wat concreter geworden. Bij ORLAU hebben ze onlangs metingen gedaan bij stimulatie van de hamstring tijdens stilstaan. Hierbij hebben ze gekeken naar wat deze stimulatie voor invloed heeft op o.a. de hoek van de knie en heup. Deze waarden bleken niet te kloppen met de theorie wat voor invloed de hamstring zou moeten hebben op deze hoeken. Daarom is het nu aan mij om een theoretisch model te maken dat kan simuleren wat de hamstring voor invloed heeft tijdens stimulatie. Hiermee zal ik bekijken of er een verklaring is voor het tegenstrijdige tussen de theorie en hun metingen. Dit alles is van belang omdat een behandel methode bij patienten met loop problemen kan zijn dat operatief de hamstring wordt aangepast. Deze behandel methode kan dus misschien niet juist zijn.

Sinds vrijdag heb ik een fiets met verlichting, dus vrijdagavond kon ik mooi naar Oswestry om boodschappen te doen. Dit was nog niet zo gemakkelijk als je zou verwachten. Allereerst is de fietst die ik mag gebruiken een wielrennersfiets, iets wat ik niet zo gewend ben... Daarnaast rijden engelsen zoals je wel weet aan de linkerkant van de weg. Dit betekent dus dat naast dat ik ook links moet fietsen, het verkeer ook van de andere kant komt dan ik verwacht. Gelukkig ben ik zonder kleerscheuren weer veilig bij mijn kamer aangekomen.

Gister ben ik samen met Jens, een duitse man die hier aan het promoveren is en ook in de ‘container’ werkt, naar Oswestry gelopen. Daar heeft hij me kort Oswestry laten zien, o.a. het kasteel, nou ja ruïne van een kasteel. Dit klinkt ook meer dan dat het daadwerkelijk was; een heuvel van gras. Bovenop was er wel mooi uitzicht en kon je een gedeelte van de heuvelachtige omgeving zien. Na koffie te hebben gedronken zijn we weer terug gelopen (het is ongeveer 45 min lopen). ’s Avonds ben ik met Jens en 2 vrienden van hem onder het genot van wat dode biertjes wezen snookeren in Oswestry.

1. Nathalie:
    16 november 2008
    Heej heej,
    Dat klinkt best wel interessant, succes!:)
    Zo te lezen vermaak je je verder ook wel, gaat het allemaal goed met engels praten?

Liefs Nathalie
  2. Alske:
    16 november 2008
    He Annemarie,
    Hoe gaat het daar? Zo te lezen heb je al wat gezellige mensen om je heen, dat is fijn :)
    We missen je bij de volleybal, we zijn alweer lekker ingemaakt afgelopen vrijdag :(
    Wil je heel veel succes met je stage wensen, je opdracht en je engels!
    groetjes Alske
  3. Martijn en Janinka:
    Hee Nanne,

We hebben je stabiele pass gemist hoor vrijdag. Dieptepunt ever! Fijn dat je het daar - zo te lezen - naar je zin hebt! Oh enneuh, je hebt nog geen arretjescake gemist hoor ;)

Liefs,
    Janinka
  4. Aafke:
    Hey Anne,

nou ik ga niks meer zeggen over vrijdag. Schaam schaam schaam. Leuk dat je al wat foto's hebt!
    Geniet maar mooi van je fiets, de dode biertjes, het engels en de "container" :).

x Aafke
    PS. je had al meegekregen dat ik geslaagd ben? Jeuhhh :)
  5. Wietske:
    Hai Annemarie,
    Weer heel mooi te lezen hoe het met je gaat! Tja links verkeer is even wennen, maar dat lukt snel he?
    Heel veel groetjes en liefs
    Wietske
  6. Ronald:
    20 november 2008
    mooi, maar flink fietsen dan om je conditie bij te houden ;).

Ondanks het verschrikkelijk spannend plaatsje waar je terecht bent gekomen, nog heel veel plezier dek omende tijd!!
  7. Lisette:
    20 november 2008
    Jeuuj! Foto's! En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd bij deze he! :-) Smsje ontvangen? Ga je je verjaardag nog vieren of zit dat er nog net niet in? Heel veel succes met je opdracht daar! Hopelijk gaat het een leuke en leerzame ervaring worden!

Veel liefs,
    Lisette
  8. Tessa:
    20 november 2008
    Ieeh, lijkt me inderdaad ook doodeng dat fietsen! Zorg ervoor dat je wel weer heel naar nederland komt, we kunnen je inderdaad niet missen!

Btw: gefeliciteerd met je verjaardag! We zullen er morgen na onze overwinning eentje extra op je drinken!

Kus
  9. Martijn en Janinka:
    20 november 2008
    Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Enneschmerrieeeee, happy birthday to you!!!! (Wel het wijsje in je hoofd erbij neurien he?!) Fijne verjaardag en ook gefeliciteerd met Ludo!

Liefs,
    Martijn en Janinka
  10. Renée:
    25 november 2008
    Ha Annemary!
    Oi oi *schaam schaam* veeeel te laat, maar alsnog:
    GEFELICITEERD met je verjaardag! Heb je 't daar nog uitgebreid gevierd met een grande party?
    Succes en veel plezier verder!
    X, Renée