Vakantie, en weer aan de slag!

8 januari 2009 - Oswestry, Verenigd Koninkrijk

Na een weekje in Nederland te zijn geweest om kerst te vieren vloog ik maandag voor oud en nieuw weer terug naar Engeland, gelukkig dit keer samen met Ludo :D! Aangezien onze vlucht al vroeg vertrok ging om 5.00u al de wekker en zaten we om 6.00u in de trein (wat resulteerde in een erg slaperige reis).

Aangekomen in Liverpool de trein gepakt naar Gobowen waar we na een uur of 3 aankwamen (tja helaas heeft de trein hier nog vaker vertraging dan in Nederland). De rest van de dag beetje gerelaxed. Dinsdag helaas niet zoveel kunnen doen omdat ik ziek op bed lag de hele dag, erg gezellig voor Ludo dus... Gelukkig voelde ik mij woensdag een stuk beter en konden we gewoon naar Liverpool om oud en nieuw te vieren.

Na het inchecken bij het hostel zijn we het centrum ingegaan om de stad een beetje te verkennen. Op advies van de hostel baas gingen we ’s avonds op zoek naar Mathew street, want daar moest het gaan gebeuren met oud en nieuw. Na een tijdje ronddwalen in de kou hadden we de straat gevonden en het bleek een klein straatje met verschillende pubs en clubs. Na een drankje in een foute 80’s bar zijn we naar de Cavern pub gegaan. Tien seconden voor twaalf werd de muziek stop gezet en telden we met zn allen af tot het nieuwe jaar, vervolgens was er weer muziek en was het alsof je gewoon een avondje stappen was. Rare ervaring om zo oud en nieuw te vieren, we hebben geeneens vuurwerk gezien! Alleen veel dronken mensen en meiden met korte jurkjes, maar dat verbaasd mij al niet meer. Nieuwjaarsdag natuurlijk eerst uitgeslapen en daarna een rondje gelopen in het centrum, dit keer ook buiten het winkelcentrum geweest ;) en ‘s avonds film gekeken in het hostel. Vrijdag hebben we nog meer de toerist uitgehangen en zijn we met de ferry op de beroemde River Mersey gevaren. Daarna zijn we zelfs naar een museum geweest; ‘The Beatles Story’. Wat eigenlijk veel te duur was voor wat je te zien kreeg, maar goed wij weten nu natuurlijk wel álles van de Beatles :p.

’s Avonds zijn we weer naar Oswestry terug gegaan. Zaterdag heb ik Ludo kort Oswestry laten zien en lekkere koffie gedronken (iets wat nogal schaars is hier in Engeland...). Zondag heeft Caroline ons mee uit lunchen genomen, drie gangen in typische engels restaurantje/pub. Na de lunch hebben we bij Caroline thuis koffie gedronken. Aanvankelijk was het plan om daarna een stuk te gaan wandelen in Wales, maar aangezien het weer niet echt mee zat heeft Caroline ons een stukje van Wales laten zien per auto. Bij een mooi meer tussen de bergen (nou ja, heuvels) hebben we een klein stukje gelopen, helaas was het koud en mistig maar we konden wel zien dat het een mooie plek is als het mooier weer is ;). Maandag was het helaas weer tijd om afscheid te nemen :(, na Ludo om 14.00u op de trein te hebben gezet was het daarna weer tijd om aan de slag te gaan met mijn opdracht.

Mijn opdracht begint eindelijk vormen aan te nemen. Mijn model is bijna af (zonder rare error's!) en op dit moment ben ik gegevens van proefpersonen aan het invoeren.

1. anke:
    9 januari 2009
    Nog de beste wensen! Leuk dat Ludo even langs is geweest. Hoe lang moet je nog eigenlijk? Veel plezier verder!
  2. Digna:
    13 januari 2009
    Heej annemarietje!
    Nu dus even rustig de tijd genomen om weer is even te bestuderen hoe het met je is! Klinkt leuk allemaal! Mooi dat het goed gaat met je opdracht! En super dat je genoten hebt van je vakantie in NL en van het bezoek van Ludo! Wel erg leuk als je zo lang weg bent! En het is ook niet jullie eerste keer zo lang uit elkaar;-)..maar goed, vind het ook echt heel leuk dat je weer terug bent met de BIX en je dit jaar weer gezellig mee doet! Donderdag hebben we teamavond (in ieder geval Ludo en ik:-)) en dan zullen we is even ons best doen voor een leuk thema! Dit is trouwens echt een handige reislogger, leuk met zoveel foto's! Veel plezier nog en tot heel snel!

Liefs,
    Digna