Lençios en Praia do Forte

19 maart 2008 - Recife, Brazilië

Na nog een dagje heerlijk genoten te hebben op het strand op Morro de Saõ Paulo, vertrokken we vrijdag weer met de boot naar het vaste land. Dit keer een veel grotere boot, relaxed dachten we, maar helaas, binnen no time waren we alle vier aardig misselijk :s. Gelukkig hebben we t overleeft, en gingen we snel naar het busstation voor de bus naar Lençios, hier volgde onze tweede tegenslag, omdat er een lange rij stond bij het loket, en de loket medewerker niet echt meehielp, misten we de bus... De volgende ging pas om half 12 s avonds (het was ondertussen een uur of 5). Om toch nog wat van de dag te maken, onze spullen gestald op het station, en  naar het grote shopping centrum aan de overkant van de weg gegaan. Hier gezellig onze tijd besteed en om half 12 met de bus vertrokken.

Om 5u s ochtends kwamen we aan in Lençios, hier zouden we opgehaald worden door ons Hostel, helaas was deze nergens te bekennen. Op de plek van de bus was gelukkig een kerel die ons wel naar ons hostel wilde brengen, het werd wel meteen duidelijk waarom want hij begon meteen mooie verhalen te vertellen over tours die we bij hem konden doen. De volgende dag maar met hem afgesproken wat hij precies te bieden had, dit leek ons wel wat en zaterdag ochtend gingen we op pad, wandelen in het park (Diamantina, groot natuurpark wat qua oppervlakte zelfs groter is dan Nederland!). Eerst leuk bossen gewandeld, later over hoge stenen geklommen en gesprongen, één keer was het zelfs zo erg, dat de gids ons omhoog moest tillen! Gelukkig was hij erg sterk! Na een tijdje geklommen te hebben kwamen we bij een heel leuk watervalletje, hier even gezwommen en daarna weer verder. Mooi uitzicht over klein deel van het park gezien, en over het dorpje. Hierna nog weer ff gezwommen bij een ander watervalletje. Toen gelunched in het dorpje, en smiddags nog een wandel tour naar een plek waar we konden zwemmen. Deze tocht was gelukkig minder zwaar, en waar we uitkwamen was zeker weer de moeite waard! Een natuurlijk zwembad, met een natuurlijke glijbaan! Heerlijk gezwommen en gerelaxed hier!

Zondag hebben we in Lençcios een tour by car gedaan. Allereerst gingen we weer wandelen naar een waterval waar we konden zwemmen (hadden we nog niet genoeg gedaan ;) ) op weg hierna toe zagen we eindelijk aapjes!! Na het zwemmen gingen we een hoge berg beklimmen waar je prachtig uitzicht! Als laatste bezoekje van de dag brachten we een bezoek aan een grote grot. Hele mooie stalagtieten en slalagmieten gezien! Ook ging het licht van de gids een tijdje uit, echt pikke donker!

Zondagavond gingen we weer met de bus terug, om naar Praia do Forte te gaan. We besloten s nachts met de bus te gaan om tijd voor overdag te besparen. In Salvador vrijwel meteen aansluiting met de bus naar Praia do Forte. Hier aangekomen zagen we meteen dat het nogal toeristisch is. Veel kleine winkeltjes en kraampjes. Maandag naar het strand gelopen, hier even gelegen. Daarna gingen we op zoek naar een kasteel dat in de buurt zou zijn. Op een gegeven moment kwamen we op de plek waar de rivier in de zee stroomt. Wij dachten hier wel ff doorheen te kunnen lopen. Het eerste stukje ging ook nog wel aardig goed... Maar het werd toch wel te diep, zo diep dat Renée al aan het watertrappelen was met haar tas boven haar hoofd! Gelukkig kwam er een meneertje aan met een bootje waar wij onze tas in konden doen, en zo konden we zwemmend naar de overkant! Het kasteel hebben we niet meer gezien, wel schildpadden in het ´Pieterburen´ voor schildpadden.

Maandag ochtend vroeg op om te gaan snorkelen! Dit was erg leuk! Net alsof je in een aquarium zwemt, heel veel verschillende visjes gezien, een aantal slangen en een zeester! Na het snorkelen ging het heel hard regenen, dus we besloten maar te gaan shoppen ;). s Middags om 3u gingen we met de bus terug naar Salvador, om daar de bus naar Olinda te pakken waar we nu zitten. Olinda valt erg tegen, gelukkig moeten we hier vanacht alweer weg om naar de amazone te vliegen!! Hier gaan we als het goed is veel dieren zien waaronder helaas ook veel muggen :(.

1. Marloe:
    28 maart 2008
    Hee meid!

Wat gaaf allemaal zeg!Heb met plezier je verhaaltjes gelezen!echt wel een mega ervaring!en zeer mooie foto's!

Heeeeelll veel plezier nog de laatste daagjes!en in holland kletsen we bij...met foto's haha!
    goeie reis straks terug!

liefs marloe