Ho Ho Ho Merry Christmas!

30 november 2008 - Oswestry, Verenigd Koninkrijk

Merry Christmas!! Ja, ja ik begrijp dat jullie je nog midden in de knutsel en rijm periode van het jaar bevinden, hier is het al één en al kerst! Je kan geen winkel in lopen zonder het zien van Santa Claus en het horen van Mariah Carey...  Het enige wat nog mist is sneeuw, iets wat jullie dan wel weer hebben ;).

Afgelopen twee weken heb ik niet zo heel veel bijzonders gedaan, de donderdag van mijn verjaardag ben ik met Jens en een vriend van hem curry wezen eten met een gratis biertje, waarna we nog 2 andere kroegen in zijn geweest, waar het helaas erg rustig was. Het weekend erop gingen we weer snookeren met Jens en een andere vriend, weer was het erg rustig in die kroeg en eigenlijk best wel saai, dus ik was blij toen de taxi er was om ons terug te brengen!

In mijn stage begint eindelijk wat vaart te komen, momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe ik bewegingsvergelijkingen in Opensim (het programma dat ik ga gebruiken om de theoretische waarden te vergelijken met de gemeten waarden) kan implementeren. Het lastige is wel dat Opensim niet alleen voor mij een geheel nieuwe software is, maar ook voor mijn begeleidster, dus het is nog even puzzelen. Naast mijn opdracht kijk ik geregeld mee bij patient evaluaties (hoe ze lopen) in het lab en het beoordelen van de resultaten (dus bijvoorbeeld wat voor chirurgisch ingreep nodig is).

Verder heb ik sinds donderdag nog een ander klein projectje bij een andere afdeling van ORLAU waar ze toepassingen maken voor mensen die moeilijk of niet kunnen lopen. Ik help mee aan het ontwerpen van een swing walker (door het bovenlichaam naar links en rechts te bewegen, verplaatst de walker zich vooruit) voor een meisje van 3 jaar zonder benen. Binnenkort gaan de technici in de werkplaats deze maken en voor kerst zal het meisje komen om de walker uit te proberen.

Gister ben ik naar Chester geweest, stad 40 min met de trein vanaf Gobowen. Een stad waar je ontzettend goed kan winkelen, iets waar erg veel mensen het mee eens waren aangezien het enorm druk was. De hele stad is helemaal in de kerst sfeer, en ik kan me nu een beetje voorstellen hoe 'Christmas shoppen' in Londen moet zijn ;). Aangezien het de hele dag vroor en het dus redelijk koud was, heb ik maar een lekker warme muts en handschoenen gekocht. Toch wel prettig op de fiets in die kou. Aangezien ik niet zo'n zin had om weer een avond met wanhopige kerels in de kroeg te hangen heb ik maar besloten om 's avonds met een wijntje een filmpje te  kijken op mn kamer; 'Alles is Liefde' zo heb ik ondanks de kerstgekte hier toch nog een beetje sinterklaas gevoel, wat ik nog ga aanvullen met het kijken naar 'Het paard van Sinterklaas' deze week ;).

1. Renée:
    30 november 2008
    Haha, mooie muts hoor, madame!
    Ik moet zeggen dat ook NL al redelijk in kerstsfeer is (dat Schiphol qua aankleding onze goedheiligman overslaat, zorgde bijv. al tot grote nationale ophef...) Ben je onderhand al geoefend curry-eter of blijft 't nog bij een milde versie?
    En "WEER een avond met wanhopige kerels in de kroeg te hangen": hoort dat al bij je dagelijkse ritme ofzo? :-P
  2. Nathalie:
    30 november 2008
    Haha, weer een leuk verhaal hoor!
    En voor kerst is het inderdaad nog wel een beetje vroeg! Maar ook hier komt het toch al wel de winkels in sluipen hoor!

Liefs Nathalie
  3. Lieke:
    2 december 2008
    Hoi!
    Heb je nog op de stadsmuur van Chester gewandeld? Vond ik erg de moeite waard! Aan de andere kant was het er misschien wel te koud voor ;-)
    Alvast veel plezier straks met de Sale op Boxing Day!

x Lieke
  4. Tessa:
    3 december 2008
    Hey,

misschien moet je die foto op die mutsenstemsite van Ania zetten! Denk dat je er een goede kans mee maakt ;)

x
  5. Tom:
    4 december 2008
    Jeetje.. Dit meen je.. Ik invade je privacy hier even heerlijk.. Maar kwam je blog tegen via google, zoekend op RJAH voor heel iets anders..

Jens zit er nog steeds dus lees ik snel? En je begeleider is zeker Jan Herman?
    Heb net als jij, nu inmiddels zo'n 2 jaar geleden, in Oswestry gezeten..
    Heb geen tijd om alles te lezen, maar.. Say HI! from Tom ;)