Bezoek uit Nederland :)!

15 december 2008 - Oswestry, Verenigd Koninkrijk

Aangezien het alweer even geleden is dat ik wat heb geschreven hier weer even een update. Vorig weekend ben ik met de trein naar Shrewsbury gegaan. Een mooi typisch engelse stadje. Hier heb ik het kasteel bezocht (dit keer was de ruïne zelfs van steen ;) ), door de mooie straatjes gelopen en natuurlijk ook even de winkelstraat bezocht.

Afgelopen donderdag heb ik een kerst diner gehad met ORLAU. Een typisch engels kerst diner heb ik mij laten vertellen. Het begon met het uit elkaar trekken van de ‘crackers’ die op de borden lagen. In deze soort van versierde wc-rollen zit een papieren kroontje (die vervolgens iedereen ook daadwerkelijk opzette), een foute mop en een flut speeltje (ik mocht een tolletje mee naar huis nemen). Heerlijk 3 gangen gegeten met spruitjes(!) bij het hoofdgerecht, schijnt hier bij een kerst diner te horen, en vervolgens met een aantal  naar een club geweest. Ik wist niet dat ze die hadden in Oswestry maar zelfs op donderdag avond waren er meer mensen! Hier nog een biertje gedronken en daarna met de taxi terug naar mijn kamertje.

Zaterdag landde Leonie ’s avonds op Liverpool, omdat ze niet in de zusterflat mocht blijven slapen hadden we maar een hostel geboekt in Chester. Rond 22.00u waren we terug in Chester en zijn we een pub met live muziek ingedoken. Lekkere wijn gedronken en met wat geouwehoerd met de plaatselijke bevolking. Wat ons opviel was dat om 22.00 er al erg veel dronken mensen op straat liepen te schreeuwen, en dat de dames een competitie hielden wie het blootste jurkje aan had in de vrieskou! Wij waren met onze lange broek en lange mouwen dan ook behoorlijk overdressed! Temperatuur technisch gelukkig een stuk voordeliger ;). Enige tijd na middennacht vonden we het wel weer welletjes en besloten we ons hostel op te zoeken en in het geweldige stapelbed onze roes uit te slapen. Helaas was er van uitslapen geen sprake aangezien we leuke kamergenootjes hadden die om een uur of 7 gingen opstaan... Moe en een beetje brakjes dankzij de wijn begonnen we onze dag met een lekker ontbijtje voordat we de stad indoken; shopping time! De rest van de dag hebben we ons vermaakt met winkelen afgewisseld met pauzes in cafeetjes voor een bakje koffie. Uiteraard hebben we de OTG traditie niet overgeslagen en hebben we gelunched bij de Mac ;). ’s Avonds lekker gegeten bij een Italiaan en vervolgens nog een biertje gedronken elders in de stad. Vanmorgen weer vroeg op, nog lekker een bakje koffie op het station gedronken vervolgens Leo met de trein naar Liverpool en ik naar Gobowen. Al met al een erg geslaagd weekendje dus!

Ps. Voor de OTG-ers onder ons: ons quoten lijstje is weer rijkelijk aangevuld met Leo’s Engelse uitspraken ;)!

1. Wieke:
    15 december 2008
    Gelukkig dat er toch nog wat te beleven valt daar in Engeland! Heb je inmiddels al ontdekt hoe dat zat met die Rubix???

Dikke kus! Wieke
  2. Leonie:
    15 december 2008
    He Annemarie, klinkt allemaal goed zeg! Bevestigd door de foto's natuurlijk! Trouwens erg herkenbaar wat je schijft over het reilen en zeilen daar in Engeland ahum... wat een volk wordt dat 's avonds he!

Veel pleizer nog!
    x Leonie
  3. Aafke:
    Hey Anne!
    Grappig we hadden het er vanavond nog over..."Goh Anne heeft al lang geen verhaaltjes meer geschreven".
    Super leuk dat je het daar zo naar je zin hebt joh!
    Geniet er van.

x aaf
  4. Nathalie:
    15 december 2008
    Vond het inderdaad al veel te lang duren voor er weer een berichtje kwam!
    Klinkt weer als een leuk weekend:)

Liefs
  5. Digna:
    16 december 2008
    Heej annemarie!!

Leuk om je verhaaltjes weer te lezen! En zo te horen heb je het goed naar je zin! Gelukkig maar! Ik heb met Ludo al even overlegd dat we weer gaan bixen dit jaar en ben blij dat je er dan weer bij bent! Maar ga eerst nog maar even genieten daar!
    Veel liefs!
    Digna
  6. Emma:
    18 december 2008
    Klink goed allemaal! Passen al die geshopte spullen nog in je tas :P Veel plezier en succes weer komende week!

Liefs!
  7. Aafke:
    31 december 2008
    Hey Anne!!!

Alvast gelukkig nieuwjaar met Ludo in Engeland!!
    Je zult wel denken...wat doet zij nou op dit tijdstip op internet...tja je moet wat tijdens het werk he hihi :)

x aafke