Rio alweer verlaten

1 maart 2008 - Curitiba, Brazilië

Na een week Rio de Janeiro, zijn we ongeveer een 1,5 uur geleden op het vliegveld van Curitiba geland. Rio was ontzetten leuk, een hele mooie stad vergeleken met Soa Paulo. In Rio hadden we een druk programma. De Sugarloaf was onze eerste toeristische attractie, via een kabel baan en een grote cabine kwamen we bovenop de berg, hier was natuurlijk prachtig uitzicht! Helaas werd het steeds een beetje bewolkter, en toen we via de tweede kabel baan helemaal boven kwamen, regende het helaas, hier hebben we dus niet zo veel van het uitzicht meer kunnen zien.

Vervolgens hebben we een dag later de toerist uitgehangen bij het Christus beeld, nu was het gelukkig mooi stralend weer, en was het uitzicht nog veel mooier! Na het bezoek aan het Christusbeeld was het dan eindelijk tijd om de beachers op te zoeken op Ipanema beach. Helaas duurde het nogal lang, via treintje, bus, metro, bus kwamen we toch om half 6 daar aan. De beachters waren al gestopt met trainen en zaten lekker een drankje te drinken. Gelukkig kregen we toch nog een korte clinic van de trainer en waren wij ook weer gelukkig ;). Na het volleyballen natuurlijk met ze op de foto! Hierna ff een duik genomen in de zee, waar de golven ontzettend hoog waren!

Woensdag avond hebben we een voetbal wedstrijd van Flamengo bekeken in het Maracana stadion. Wat een fanatieke supporters, echt super mooi om te zien. Het voetbal viel een beetje tegen, maar gelukkig hadden de Flamengo-anen gewonnen, en konden we rustig terug naar het hotel.

Gisteren zijn we een aantal sloppenwijken in gegaan, met het IBISS project (www.ibiss.info). Zij zorgen o.a. voor dat kinderen naar school kunnen en organiseren activiteiten voor kinderen. Dit was erg indrukwekkend, als je ziet hoe die mensen daar leven zijn wij maar verwend! 's Avonds hebben de heren van de groep gevoetbald tegen de braziliaanse kereltjes, heel verrassend hebben ze dit verloren ;). Overal waren kleine kinderen die ons heel interessant vonden, vooral Edger zijn schoenen, hij heeft maat 49 en al die kindertjes gingen voelen of er wel echt tenen in zijn schoenen zaten, echt heel grappig!

Tot de volgende keer!

1. Kitty:
    1 maart 2008
    Heey Nannie!
    Wat klinkt het allemaal heerlijk daar! Geniet er nog even van, volgens mij vliegt de tijd daar voorbij! Mooie foto's trouwens!!! :)

xxx Kitty!
  2. Wietske:
    1 maart 2008
    Hoi Annemarie,
    Zo te lezen vermaak jij je daar uitstekend. Leuk hoor en nog fijne dagen gewenst!
    Groetjes, Wietske
  3. Wilco:
    2 maart 2008
    Zowww dat lijkt allemaal dikke prima! Jullie hebben deze zomer vast geen beachtraining meer nodig van mij, nu jullie daar de fijne kneepjes al hebben geleerd!
    Heel veel plezier de komende tijd en de groetjes aan de rest daar!!

Wilco
  4. Ann(i)emiek:
    Hey chica('s),
    Stelletje helden zeg, beetje beachen met de besten van de wereld!! MMMMMMNummerdor ;) Me = jalours!
    Ik heb hier nog geen bal aangeraakt, begin 't nu wel echt te missen.
    Have fun!
  5. Lince:
    Hey meis,
    het klinkt alsof je het geweldig naar je zin hebt!!
    Super zeg! Geniet er nog maar lekker even van daar! Oh ennuhh.. als je dan toch terugkomt eind van de maand, neem je dan het mooie weer even mee?? ;-)
    liefs, Lincy
  6. Tessa:
    3 maart 2008
    Anne! Supercool dat beachen, ga er vanuit dat jij over een paar maandjes onze ster wordt :) Nog een weekje bedrijven en dan vakantie of niet? Heeeel veel plezier nog en groetjes aan Lisette ;)

x Tes
  7. Merelll:
    3 maart 2008
    Nanne, wijffie.. wat een super foto's!!!
    Ik is super jaloers op je!

Pfff.. ruilen?

PS het is hier in vergelijking met Brazilie koud.. dus als je nog wat ruimte in je koffertje hebt.. neem wat zonnestraaltjes mee!

Liefs Merel
  8. Ankie:
    4 maart 2008
    Hoi Annemarie,

Wat een wereldreis maken jullie! Mag ik even 'de groeten doen'?

Aan Renee!

Heel veel plezier (en eh.. doe voorzichtig straks met z'n drietjes!!)
  9. Ingrid:
    11 maart 2008
    Hee Nanne,

Veel plezier tijdens je rondreis met Wieke, Renee en Liset. Maak er wat leuks van, maar dat komt vast helemaal goed :)

Groetjes Ingrid en bart