Aankomst Nurses Home RJAH

11 november 2008 - Oswestry, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag vloog ik rond 20.00u richting Liverpool om daar een uur later na veel turbulentie te landen. Beetje misselijk van die turbulentie stapte ik het vliegtuig uit, meteen werd me duidelijk dat sommige dingen in Engeland niet anders zullen zijn dan in Nederland, het regende namelijk behoorlijk :(.

Gelukkig ging het allemaal snel en was ik binnen no time bij het ontvangst, waar Caroline gelukkig al op me stond te wachten. Bij het instappen in de auto werd me duidelijk dat hier in Engeland ook andere dingen anders zijn dan in Nederland, aangezien ik bijna achter het stuur ging zitten... Vervolgens duurde het ongeveer een uur voordat we op plek van bestemming waren; de zusterflat waar ik een kamer heb.

Het gebouw is erg oud, en mijn kamer is klein en simpel. Het heeft een eigen wasbak, een grote kasten en een bed. Moe van de reis viel ik snel in slaap.

Zondag heb ik niet veel gedaan, beetje gelezen (mam, het boek is al uit hoor!) en friends gekeken dat ik op mijn laptop had staan. Ook heb ik een wandelingetje gemaakt wat een stuk korter werd dan de bedoeling was omdat het (weer) ging regenen, toen ben ik maar even een kijkje genomen in het ziekenhuis. Het is een klein ziekenhuis, maar heeft wel veel facaliteiten; kioskje, postkantoor, kapper en een klein restaurantje. Hier krijg je korting als je ‘staff’ bent, en ja  dat ben ik ook ;). Het stelt niet veel voor, een beetje vergelijkbaar met de mensa op de ut, maar het is eten zullen we maar zeggen ;).  Verder een beetje rond gelopen door de zusterflat om zo alle badkamers, keukens en de postkamer te ontdekken.  Ja, ja ik kan hier post ontvangen. Mijn adres is;

Annemarie Schrijver

Room 91, Nurses Home

RJAH Orthopaedic Hospital

Oswestry, Shropshire

SY10  7AG

United Kingdom

Verder ben ik zondag op tijd gaan slapen om maandag te beginnen met mn stage. Dit was nogal choatisch. De afdeling waar ik stage loop zit midden in een verhuizing, zo midden in dat ik achter een bureau van iemand ben gezet terwijl er om mij heen alles in dozen werd gepakt, en verhuizers kasten mee namen...  Gelukkig had ik van Caroline alvast wat artikels gekregen zodat ik me alvast kon inlezen.

Vandaag ook maar begonnen met het lezen van artikelen, vervolgens bracht Caroline mij naar mijn ‘eigen’ werkplek. Omdat ORLAU geen ruimte voor mij heeft, zit ik nu bij een ander onderzoekafdeling achter een bureau bij een Nederlandse Engineer die momenteel in een portable cab verblijft. Nederlandse man, tja ik ging toch om mijn engels te verbeteren de plas over..., daarom hebben we maar besloten dat ook wij in het engels communiceren.  Hier vertelde hij dat ik ook gewoon via mijn laptop kan internetten,  dus vanaf vandaag kan ik weer communiceren via internet :), en heb ik de sleutel zodat ik ook ’s avonds kan internetten.

Omdat het internet hier van het ziekenhuis is mag het eigenlijk alleen voor werkdoeleinden gebruikt worden. Hierdoor gebruiken ze een filter, en kan ik bijvoorbeeld niet op msn. Gelukkig  kan ik wel gewoon mijn mail en weblog checken!

1. Wieke:
    11 november 2008
    Heeej Anne!
    Heel veel succes met je stage en wel proberen dat leuke Engelse accent over te nemen he? Van die nederlander ga je dat vast niet leren!

Dikke kus,
    Wieke
  2. Kitty:
    11 november 2008
    Heey Nannnie! Spannend allemaal daar! Ik wens je heel veel plezier de komende tijd!

xxx Kits
  3. Sandra:
    Heej!!

Heel veel succes met stage, maak er een hele leuke tijd van met veel guinness and sausages :P

X Sandra
  4. Marieke:
    Heej,
    Veel plezier en succes met je stage en laat je niet al te nat regenen he :)

Liefs,
    Marieke
  5. anke:
    Ehj Roomie,
    al 3 op reis kunnen kijken? Of mga dat allemaal niet met die gekke filter?
    Veel succes!
    roomie
  6. Nathalie:
    Heej heej,

Gelukkig niet nog een reislog waarbij ik jaloers moet zijn op het weer:) Hoop voor jou dat het daazr ook wat beter gaat worden! En succes met stage natuurlijk:)

Liefs Nathalie
  7. Emma:
    13 november 2008
    Hey Nanne,
    We gaan elkaar nog een lange tijd niet zien dus :( Heel veel succes en plezier en geniet ervan!
    Liefs,
    Emma